Így meditálok – Meditációs technikák és tapasztalatok

DXN kávé

Az elmúlt években jó néhány spirituális rendezvényen, tanfolyamon részt vettem, ahol különböző meditációs technikákat tanultam. Mindegyik technikában van valami, ami megfogott. Amit ezekből megtanultam, hogy nincs olyan, hogy “legjobb meditációs technika”. Mindenkinek magának kell éreznie, melyik áll hozzá a legközelebb. Ezért én sokszor ötvözöm a különböző technikákat.

Ahhoz, hogy egy jót meditálj, nem kell a legnépszerűbb, legfelkapottabb, legdrágább meditációt megtanulnod. Ha az általam felsorolt meditációs technikák közül egyiket sem alkalmazod, akkor is meditálhatsz úgy, hogy az kívül-belül feltöltsön energiával.

Bár a meditációnak önmagában nincs vallási jelentősége, a meditációk egy részében (amikor programozás történik) egy felsőbb hatalmat kérünk, hogy segítsen nekünk. Agykontrollban ez lehet Isten, energia, vagy bármi és bárki. Kristályprogramozásnál Gaia segítségét hívjuk. A ThetaHealingben pedig a Teremtőt, akit nem feltétlenül istenként kell elképzelni (bár úgy is elképzelhetjük).

Agykontrollos meditációs technika

2009-ben végeztem el a 4 napos agykontroll tanfolyamot. Első meditációs tapasztalataimat itt szereztem. Bár az agykontrollos meditáció leginkább valamilyen célunk, kívánságunk programozásával egybekötött, az ellazulást e nélkül is lehet gyakorolni.

Agykontrollal például rendkívül gyorsan el tudok aludni. Eddig sem volt gondom az elalvással, de az agykontrollos meditációs technikát alkalmazva akár percek alatt el tudok aludni este.

Röviden a technika, hogy 3-tól 1-ig visszaszámolsz, miközben mindegyik számot 3x egymás után megjeleníted magad előtt. Ezalatt folyamatosan elképzeled, ahogy egyre mélyebbre és mélyebbre mész a tudatalattidban. Ennek hosszabb változata, amikor egyesével végigmész gondolatban a testrészeiden és sorban egymás után ellazítod azokat.

Példa egy agykontrollos meditációra:

Kristályprogramozás tanfolyamon tanult meditációs technika

A kristályprogramozás során tanult meditációban a Földanyához, Gaia istennő szelleméhez megyünk le képzeletben és ő segít abban, hogy kristályt programozzunk.

Ahhoz, hogy az egyre mélyebb tudatállapotot elérjük, elképzeljük, hogy megnyitunk egy barlangot és annak hosszú folyosóján át haladunk lefelé. Miután megérkeztünk, egy barlang mélyén találjuk magunkat, ahol Gaia-val találkozunk. A találkozáskor elképzeljük, ahogy kapcsolódunk vele.

ThetaHealing meditációs technika

Míg az agykontrollban az alfa állapotot igyekszünk elérni, addig a theta healingben (nevéből eredően) a theta állapotot. Ez egy még erősebb, meditatívabb tudatállapot, amelyben nem csak meditálhatunk, hanem átalakíthatjuk életünket.

A meditáció során először feltöltjük csakráinkat. Ezt követően elképzeljük, hogy eltávolodunk bolygónkról és egyre feljebb kerülünk. Majd a létezés 7 síkján keresztül utazva elérünk a Teremtőhöz.

Jóga órákon tanult meditációs technika

5 évig jártam jógaórákra a Jóga Tan Ma jógaiskolába. Egyedi felépítése és oktatási rendszere miatt nagyon szerettem. Sajnos azonban amióta nem Pesten lakom, nem tudom látogatni ezeket az órákat. Viszont az ott megszerzett tudást magammal hoztam és itthon is rendszeresen igyekszem meditálni, jógázni.

Ebben a jógaiskolában az első 2 évben elsajátítottuk az asanák helyes kitartását. Megtanultuk a mozdulatok fizikai és szellemi hatásait. Minden gyakorlati óra végén a lazítást (meditálást) követően elméleti leckéket vettünk. Az első két évben ezek a leckék az asanák részletezéséről szóltak. A harmadik évtől pedig már a keleti kultúra mélyebb szellemiségébe is bepillantást nyerhettünk.

A jógaórákon az óra végén fekvő helyzetben tartott meditációt a testrészek ellazításával kezdtük. Miután minden testrészünket ellazítottuk, igyekeztünk a zavaró gondolatokat kiüríteni a fejünkből. Ebben azt szerettem, hogy sokszor nem tudtam, hogy ébren vagyok-e vagy alszom. Hallottam magam körül a zenét, de minden más megszűnt létezni. Még azt sem hallottam, amikor az oktató ismét elkezdett beszélni a lazítás végén. Csak akkor “ébredtem fel”, amikor azt mondta, hogy kinyithatjuk a szemünket. Egészen elképesztő élmény, amikor sikerül ennyire mélyen ellazulni. Szinte már alvás, de mégsem.

Egy ilyen lazításhoz köthető egy nagyon különleges, bár nem túl kellemes regressziós hipnózis élményem. Egyszer talán majd azt is leírom, hogy mi volt ez az élmény. Egy biztos. Nem olyan volt, mint egy álom, sokkal valóságosabbnak tűnt, úgy éreztem, tudom, mi fog történni és azt is tudtam, hogy ez egy múltbéli esemény. Nem tudok rá semmilyen logikus magyarázatot, de akkor egyszer megtörtént velem.

Jógán egy másik meditációs technikával mantrát ismétlünk magunkban. Törökülésben, egyenes háttal ülünk. Elménket elcsendesítjük, a légzésünkre figyelünk, majd igyekszünk kizárni a külvilágot. Ekkor elkezdünk egy mantrát ismételni magunkban, amíg meg nem halljuk a mantra hangját. Ezt követően abbahagyjuk a mantra ismétlését és a mantra hangjára figyelünk. Ha már nem halljuk a hangot, újból elkezdjük ismételni a mantrát magunkban.

Tai chi mozgásmeditáció

Körülbelül 2 évig jártam tai chi órákra a Magyarországi Taoista Tai Chi Társaságba (MTTCT). Sajnos, mivel ez is Pesten volt, már nem járok tai chi edzésekre. Azonban a tudást innen is magammal hoztam és bár keveset, de néha gyakorlom itthon az alapgyakorlatokat.

Az MTTCT edzéseken minden alkalommal a 6 alapgyakorlatot végeztük. A gyakorlatokat önállóan is lehet végezni, nem kell hozzá nagy hely. Viszont sokkal meditatívabb állapotba tud hozni, ha a gyakorlatokat nem önmagában, hanem a taoista tai chi 108 lépéses mozgásformációján keresztül ismételjük.

Az alábbi videóban a Társaság alapítója, Moy Lin Shin mester mutatja be a 108 lépést:

Honnan tudhatod, hogy jól meditálsz?

Amikor az agykontroll tanfolyamot végeztem, pontosan ezt a kérdést tettem fel magamnak. Akkor meditáltam először és fogalmam nem volt róla, hogy jól csinálom-e.

Meditálás során érhetnek különböző változások. Bizsereghet valamelyik testrészed. Érezhetsz hangulatváltozásokat magadon. Vannak, akik azt mondják, hogy azt, hogy jól meditáltál, azután tudhatod meg, miután befejezted a meditálást. Ha meditálás közben kérdezed magadtól, hogy vajon jól csinálod-e, szinte biztos, hogy nem.

Ne törődj azzal, hogy jól csinálod-e vagy sem. Csak próbálj a lehető legjobban ellazulni. Én az alábbi néhány dolog megjelenéséből tudom, hogy jól meditáltam:

  • Meditálás közben azt érzem, hogy nem akarom abbahagyni, olyan jó így lenni.
  • Meditálás közben, ha addig hidegek voltak a végtagjaim, azok felmelegednek. (Feltételezem, hogy a lazítás hatására az ereim kitágulnak, jobban tud bennük áramlani a vér.)
  • Meditálás után nagyon nyugodtnak érzem magam és problémamentesnek látom az életem. Szinte euforikus állapotba kerülök.

Ha te is hasonló dolgokat tapasztalsz, jó úton jársz.

Hol tudsz meditálást tanulni?

Ha szeretnél meditálást tanulni és társaságban lenni, ajánlom a fenti általam elvégzett tanfolyamokat és órákat.

Ha viszont inkább egyedül, magadban szeretnéd kipróbálni a meditálást, nagyon sok jó könyv van erre. Rögtön kettőt tudok ajánlani, melyeket olvastam. Az egyik: Victor Davich: 8 perces meditáció. A másik: Joe Dispenza: Engedd el önmagad. És még sok más könyvből ingyenes anyagokból, vagy akár youtube-ról is elsajátíthatod a meditálást.

Jó gyakorlást! 🙂

DXN kávé

Strifler Anita

2012 óta írok blogokat. A jelenlegi blogomon kívül Kávé, valamint MLM blogot vezetek. Célom, hogy olyan témákban tudjak használható információval szolgálni, melyek másokat is érdeklenek, nem csak engem. Bővebben: Rólam | Tanulmányaim

View all posts by Strifler Anita →