július 24, 2021

Alisa Vitti: Női kód

Manapság alig van olyan nő, aki ne küzdene valamilyen formában a menstruációjával. Egyre gyakoribb a PCOS ( policisztás ovárium szindróma ), az endometriózis és a meddőség. Alisa Vitti azért írta ezt a könyvet, hogy segítsen a nőknek rendbe hozni a ciklusukat.

Nőként engem is érdekel, hogyan tudnám tökléletesíteni a menstruációmat. Nincsenek olyan komoly problémáim, mint a könyv szerzőjének, de mindig van, amit csiszolni lehet a nőiségen és annak megélésén.

Alisa az élet különböző területein ad hasznos tanácsokat arra vonatkozóan, mit tegyünk a ciklusunk különböző szakaszaiban, hogy a menstruációnk fájdalommentes és egészséges legyen.

A Női kód megszületése

Alisa Vitti nehezen élte meg tinédzser korában a saját menstruációját. Több nőgyógyász is PCOS-t állapított meg nála, amit gyógyíthatatlan betegségként diagnosztizáltak. 

A betegségét gyógyszerekkel próbálták tünetmentessé tenni, de Alisa nem nyugodott bele abba, hogy gyógyszereket kelljen szednie. Ezek nem a megoldást nyújtották számára, hanem mindössze betegségének elfedését jelentették. 

Csoportokat, amolyan női “szakköröket” hozott létre, ahol tinédzser nőtársaival tapasztalatokat cseréltek a menstruációjukkal kapcsolatban. Alisa kísérletezni kezdett a táplálkozással és minden lehetséges megoldást kipróbált, hogy kigyógyítsa magát a PCOS-ból. És sikerült neki.

 Ezen felbuzdulva hozta létre a Női kód módszerét, hogy nők millióinak segítsen ciklusuk tökéletesítésében. Ez mára élete szenvedélyévé vált. 

Hogyan segít hozzá a Női kód a kiegyensúlyozott menstruációs ciklushoz?

Négy fő célt tűz ki a Női kód módszere. 

  1. menstruációs ciklus tökéletesítése
  2. termékenység javítása
  3. libidó növelése
  4. energiaszint növelése

Ismerd meg tested működését

A könyv az alapoktól kezdi. Részletesen megismerhetjük a női hormonrendszer működését és a hormonok szervekre gyakorolt hatásait. Ismerteti a mirigyeket és azok funkcióit.
Ez számomra nagyon érdekes és érthető olvasmány volt. Az embernek szinte azonnal kedve támad ahhoz, hogy elkezdjen ügyködni a biológiai vegykonyháján, a teste belső világában. 

Táplálkozás és mozgás

Miután megismertük testünk működését, nincs más hátra, mint hatni a hormonokra és mirigyekre. Könnyen kitalálható, hogy ezt a rendszeres testmozgással és a helyes táplálkozással tehetjük meg. 

A táplálkozásról egyébként már írtam egy könyves beszámolót. A Jónő akarsz lenni? című cikkemben olvashatsz róla bővebben. Sok hasonlóságot véltem felfedezni a két táplálkozási módszer között. A Női kód is szorgalmazza a cukormentes, valamint szénhidrát szegény étrendet.

A Női kód módszere abban más, hogy a táplálkozást a ciklushoz igazítja. 

A menstruációs ciklus 4 szakasza

  • follikuláris szakasz (7-10 nap)
  • ovulációs szakasz (3-4 nap)
  • luteális szakasz (10-14 nap)
  • menstruációs szakasz (3-7 nap)

Minden szakaszban más ételek és mozgásformák ajánlottak. Az egész Női kód alapja a női ciklus szerinti életvitel kialakítása. 

Alisa azt mondja, hogy az életünket a ciklusunk köré szervezzük, nem pedig a ciklusunkat az életünk köré. Így sokkal energikusabbá válhatunk, nagyobb lesz az életkedvünk és valódi női energiaforrás lesz belőlünk. 

A Női kódról minden nőnek tudnia kell, mert a könyvben leírt tanácsok megfogadásával egy boldogabb és harmonikusabb életre tehetünk szert. 

Strifler Anita

Kávéimádó blogger, stockfotós, DXN tag és anya vagyok. Ha szeretnél te is DXN tag lenni és élvezni ennek előnyeit, keress engem: [email protected] | Rólam | Tanulmányaim

View all posts by Strifler Anita →