Skip to content

Alisa Vitti: Női kód

Manapság alig van olyan nő, aki ne küzdene valamilyen formában a menstruációjával. Egyre gyakoribb a PCOS ( policisztás ovárium szindróma ), az endometriózis és a meddőség. Alisa Vitti azért írta ezt a könyvet, hogy segítsen a nőknek rendbe hozni a ciklusukat.

Nőként engem is érdekel, hogyan tudnám tökléletesíteni a menstruációmat. Nincsenek olyan komoly problémáim, mint a könyv szerzőjének, de mindig van, amit csiszolni lehet a nőiségen és annak megélésén.

Alisa az élet különböző területein ad hasznos tanácsokat arra vonatkozóan, mit tegyünk a ciklusunk különböző szakaszaiban, hogy a menstruációnk fájdalommentes és egészséges legyen.

A Női kód megszületése

Alisa Vitti nehezen élte meg tinédzser korában a saját menstruációját. Több nőgyógyász is PCOS-t állapított meg nála, amit gyógyíthatatlan betegségként diagnosztizáltak. 

A betegségét gyógyszerekkel próbálták tünetmentessé tenni, de Alisa nem nyugodott bele abba, hogy gyógyszereket kelljen szednie. Ezek nem a megoldást nyújtották számára, hanem mindössze betegségének elfedését jelentették. 

Csoportokat, amolyan női “szakköröket” hozott létre, ahol tinédzser nőtársaival tapasztalatokat cseréltek a menstruációjukkal kapcsolatban. Alisa kísérletezni kezdett a táplálkozással és minden lehetséges megoldást kipróbált, hogy kigyógyítsa magát a PCOS-ból. És sikerült neki.

 Ezen felbuzdulva hozta létre a Női kód módszerét, hogy nők millióinak segítsen ciklusuk tökéletesítésében. Ez mára élete szenvedélyévé vált. 

Hogyan segít hozzá a Női kód a kiegyensúlyozott menstruációs ciklushoz?

Négy fő célt tűz ki a Női kód módszere. 

  1. menstruációs ciklus tökéletesítése
  2. termékenység javítása
  3. libidó növelése
  4. energiaszint növelése

Ismerd meg tested működését

A könyv az alapoktól kezdi. Részletesen megismerhetjük a női hormonrendszer működését és a hormonok szervekre gyakorolt hatásait. Ismerteti a mirigyeket és azok funkcióit.
Ez számomra nagyon érdekes és érthető olvasmány volt. Az embernek szinte azonnal kedve támad ahhoz, hogy elkezdjen ügyködni a biológiai vegykonyháján, a teste belső világában. 

Táplálkozás és mozgás

Miután megismertük testünk működését, nincs más hátra, mint hatni a hormonokra és mirigyekre. Könnyen kitalálható, hogy ezt a rendszeres testmozgással és a helyes táplálkozással tehetjük meg. 

A táplálkozásról egyébként már írtam egy könyves beszámolót. A Jónő akarsz lenni? című cikkemben olvashatsz róla bővebben. Sok hasonlóságot véltem felfedezni a két táplálkozási módszer között. A Női kód is szorgalmazza a cukormentes, valamint szénhidrát szegény étrendet.

A Női kód módszere abban más, hogy a táplálkozást a ciklushoz igazítja. 

A menstruációs ciklus 4 szakasza

  • follikuláris szakasz (7-10 nap)
  • ovulációs szakasz (3-4 nap)
  • luteális szakasz (10-14 nap)
  • menstruációs szakasz (3-7 nap)

Minden szakaszban más ételek és mozgásformák ajánlottak. Az egész Női kód alapja a női ciklus szerinti életvitel kialakítása. 

Alisa azt mondja, hogy az életünket a ciklusunk köré szervezzük, nem pedig a ciklusunkat az életünk köré. Így sokkal energikusabbá válhatunk, nagyobb lesz az életkedvünk és valódi női energiaforrás lesz belőlünk. 

A Női kódról minden nőnek tudnia kell, mert a könyvben leírt tanácsok megfogadásával egy boldogabb és harmonikusabb életre tehetünk szert. 

Published inKönyvajánló

Comments are closed.